RTÜK’ten Arka Sokaklar, Çukur, Baraj, Yasak Elma ve Survivor’a ceza!

RTÜK hangi dizilere ceza verdi? RTÜK tarafından yapılan yazılı açıklamada televizyon kanallarına adeta ceza yağdı. Listede Arka Sokaklar, Çukur, Baraj, Yasak Elma ve Survivor gibi reyting rekortmenleri var.
Takip et
RTÜK’ten Arka Sokaklar, Çukur, Baraj, Yasak Elma ve Survivor’a ceza!
  • Yazdir
  • Arttir - Azalt
  • Yorum 0

RTÜK’ten yapılan yazılı açıklamaya göre, Üst Kurulun haftalık olağan toplantısında izleme uzmanlarının raporları görüşüldü.

Vatandaşlar ve avukatlar tarafından manevi değerlere aykırılık taşıyan sahneler ve şiddet görüntüleri nedeniyle RTÜK’e yoğun biçimde şikayet edilen Kanal D’nin “Arka Sokaklar” dizisinin raporu incelendi.

Üst Kurul, İslam peygamberi Hz. Muhammed’in bir hadisinin dizi filmde terör örgütü lideri tarafından anlamından koparılarak, tehdit ve intikam bağlamında kullanıldığı bölümleri ve bir avukata uygulanan fiziki şiddet görüntülerini ele aldı.

İzleme uzmanı, hazırladığı raporda, İslami hassasiyetleri dikkate almayan alakalı sahnenin toplumsal değerleri hiçe saydığını, kullanılan ifadelerin maksadını aşarak, Türk toplumunun milli ve manevi değerlerine aykırı olduğunu ve yaptırım uygulanmasını talep etti.

Avukatların da tepkisini çeken dizi, 20 farklı baro başkanlığı tarafından Üst Kurula şikayet edildi. İlgili bölümleri derinlemesine mercek altına alan uzmanlar, dizide yer verilen bazı sahnelerde polisin gözaltına alınan avukata tokat attığı ve öte yandan çatışma, kavga ve darp içeren görüntülere korumalı saatler içinde yer verildiğini tespit etti. Uzman raporunu yerinde bulan Üst Kurul, yayın ilkelerinin ihlal edildiğine karar vererek, yayıncı kuruluş Kanal D ile ilgili idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı.

“ÇUKUR” NEDENİYLE SHOW TV’YE CEZAŞiddet sahnelerinin yoğunluğu nedeniyle izleyicilerin şikayette bulunduğu Show TV’nin “Çukur” dizisi de RTÜK gündemine alındı. Üst Kurul, dizi filmde yer verilen birtakım sahnelerde kavga, şiddet ve işkence görüntülerinin Yasa’da yer verilen “Yayın hizmetleri,….. şiddeti özendirici yahut kanıksatıcı olamaz.” hükmünü ihlal ettiği gerekçesi ile yapımı yayınlayan kanala idari para cezası verilmesine hükmetti.

FOX’A “ÇARPIK İLİŞKİ” CEZASIRTÜK İletişim Merkezine oldukça fazla vatandaş şikayeti ulaşması üstüne FOX’un “Baraj” dizisi ile ilgili da rapor düzenlendi. Dizide ihlale konu olan sahneyi inceleyen uzmanlar, evli bir adamın, hamile olmamasına karşın hamileymiş gibi davranan başka bir kadın tarafından kandırılmasını ve bu konu etrafındaki çarpık ilişki ve diyalogları tespit etti. Raporu ayrıntılarıyla müzakere eden Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, evlilik ve ailenin varlığını manasız kılan ve bu değerleri zayıflatan, toplumda kutsal olarak kabul edilen evliliğe bakış açısını olumsuz yönde etkileyen içeriklere yer veren sahneleri kanuna aykırı buldu.

RTÜK, dizi filmin, 6112 sayılı Yasa’un 8. Maddesinin 1. Fıkrasının (f) bendinde yer verilen “Yayın ilkeleri, …. Toplumun milli ve manevi değerlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı olamaz” hükmünü ihlali nedeniyle FOX’a idari para cezası verilmesine karar verdi.

Gene FOX’ta yayınlanan “Yasak Elma” dizisi de Üst Kurul’da ele alındı. Dizinin bir bölümünde eşini zehirleyerek öldürmek suretiyle maddi kazanç elde etme hadisesinin anlatıldığı sahneleri izleyen RTÜK mensupları, kadın karakterler üstünden verilen maddi menfaat için “her yol mubahtır” biçimindeki mesajların, Türk toplumunun milli ve manevi değerleriyle ailenin korunması ilkesine aykırı olduğuna karar verdi. Üst Kurul, yayın ilkelerini ihlal eden yayıncı kuruluşa idari para cezası müeyyidesi uyguladı.

SURVİVOR NEDENİYLE TV8’E YAPTIRIM“Survivor” programındaki fiziki performans oyunlarında, oyuncular arasında meydana gelen olağanüstü gerilimler esnasında çıkan kavga ve argo kullanımının ekrana yansıması, yayıncı TV8’e ceza getirdi. Programda, şiddeti bir model olarak gösteren örneklerin çok sayıda yer aldığı, böylelikle şiddetin normalleşmesine sebep olunduğu kanaatine varan Üst Kurul, Yasadaki “Yayın hizmetleri,….. şiddeti özendirici yahut kanıksatıcı olamaz” hükmü gereği TV8’e idari para cezası verdi.

HALK TV’YE “YALAN HABER” MÜEYYİDESİBir vatandaşın Eyüpsultan Belediyesinden yardım istediği, fakat bu yardımın AK Parti’ye üyelik koşuluyla yapılacağı iddiasına yer veren Halk TV Ana Haber Bülteni’ni inceleyen RTÜK, haberde iddia edilenlerin gerçekle bağdaşmadığını belirledi.

Üst Kurul, haberi hazırlayan kanalın muhatap belediye yetkililerinden konunun doğruluğunu teyit etme sorumluluğu olmasına karşın, bunu yapmadan gerçek dışı bir biçimde birtakım iddialarda bulunmasını, kanun ihlali olarak değerlendirerek, Halk TV’ye idari para cezası verilmesine hükmetti.

Benzer Haberler
Yorum Yap
Yorumlar (0)
Henuz hic yorum yapilmamis, ilk siz yapin.